Podaljšano bivanje je oblika vzgojno-izobraževalnega procesa, ki jo šola organizira po pouku in je namenjena učencem razredne stopnje. Vanj se otroci vključujejo prostovoljno s prijavo staršev.
Cilje podaljšanega bivanja predpisuje nacionalni koncept in jih dosegamo z različnimi dejavnostmi.
Na naši šoli je v šolskem letu 2019/2020 organiziranih enajst oddelkov PB. Vanj so vključeni učenci od prvega do petega razreda.
DEJAVNOSTI V PODALJŠANEM BIVANJU
V podaljšanem bivanju se prepletajo naslednje dejavnosti:
- prehrana (kosilo, malica),
- sprostitvena dejavnost,
- samostojno učenje,
- ustvarjalno preživljanje prostega časa.
PREHRANA
Malica in kosilo sta dejavnosti, kjer se učenci učijo kulture prehranjevanja.
Učenci:
- se učijo pri jedi primerno obnašati, pravilno uporabljati jedilni pribor in pri hranjenju uživati,
- spoznavajo pomen zdrave in uravnotežene prehrane,
- pripravljajo pogrinjke in preproste prigrizke …
SPROSTITVENA DEJAVNOST
je namenjena počitku, sprostitvi, obnavljanju psihofizičnih moči učencev.
Učenci:
- se pogovarjajo o svojem delovnem dnevu,
- odidejo k interesni dejavnosti,
- obiščejo šolsko knjižnico,
- gledajo televizijo,
- rišejo, barvajo, berejo po lastni izbiri in željah,
- gredo na sprehod,
- se igrajo različne igre v šoli ali na igrišču …
SAMOSTOJNO UČENJE
je dejavnost, v okviru katere poteka usmerjanje in navajanje učencev na samostojno opravljanje različnih učnih aktivnosti.
Učenci:
- povezujejo, utrjujejo in poglabljajo učno snov,
- se učijo načrtovati svoje delo in upoštevati navodila,
- se učijo uporabljati različne vire,
- se učijo iskati/nuditi pomoč,
- se učijo sodelovati pri reševanju nalog in razvijajo svoje sposobnosti za delo v skupini …
USTVARJALNO PREŽIVLJANJE ČASA
je dejavnost, ki je namenjena razvedrilu, sprostitvi, počitku in v kateri učenci nimajo učnih obveznosti.
Učenci:
- urijo svoje ročne spretnosti, tako da izdelujejo zanimive izdelke v različnih tehnikah iz različnih materialov,
- pojejo, plešejo, igrajo na instrumente,
- dramatizirajo besedila, izdelujejo sceno,
- telovadijo in se igrajo razne gibalne igre,
- rešujejo dodatne in dopolnilne naloge v zvezi z učno snovjo,
- pripravijo material ali pripomočke za delo,
- opazujejo in raziskujejo, berejo, pišejo, rišejo …