DIVE-IN V BARCELONI

Dive-in dialogue oziroma dialoška srečanja je metoda krepitve socialnih kompetenc in razvijanja  kulture dialoga, vzporedno se krepi zavedanje o pomembnosti kulture in literature. Prav tako se izboljša govorna komunikacija, poveča besedišče. Prednostna naloga metode (in projekta) dive-in dialogue je vključevanje raznolikosti, in sicer tako da bodo učenci premagali ovire, s katerimi se v šolskem sistemu soočajo. Prvenstveno je metoda primerna za delo delo s socialno prikrajšanimi učenci (Romi, migranti, učenci s posebnimi potrebami). Na rednih tedenskih srečanjih skupine bomo s kombinacijo branja klasičnega dela in dialoga spoznavali kanonska dela svetovno priznanih avtorjev, brali dela v slovenskem jeziku, razmišljali o delu, se pogovarjali po branju, krepili znanje slovenskega jezika in se urili v kritičnem mišljenju. Ob tem pa spoštovali mnenja ostalih in krepili kulturo dialoga.

Na drugem izobraževanju izvajalcev dialoških srečanj (prvo je bilo aprila na daljavo) smo se v Barceloni dobili udeleženci z univerze v Barceloni, ki so vodilni partnerji v projektu, deset slovenskih predstavnikov pod vodstvom RIC-a Novo mesto, učitelji iz Grčije, Nizozemske in Severne Makedonije.

Prvi dan izobraževanja smo spoznavali teoretične podlage dialoških srečanj. V obliki predavanja smo najprej več izvedeli o vrstah dialoških srečanj. Ta so lahko literarna, umetnostna, znanstvena, glasbena. Na dialoških srečanjih se udeleženci pogovarjajo o vrhunskih delih s teh področjih.

Naslednji dan smo obiskali osnovno šolo v najbolj gosto naseljeni četrti v Evropi. Šolo obiskuje 96 % migrantov (iz špansko govorečih dežel, arabskih dežel, Indije, Pakistana, Romi). Značilna je velika mešanica kultur in jezikov. Zaradi slabega znanja jezika, velikega izostajanja in osipa učencev ter malo vpisov v srednjo šolo je pripeljalo do številnih napetosti znotraj družin in širše skupnosti. Na ravni šoli so morali nekaj spremeniti, zato so po pregledu stanja in zavedanju, da je potrebno nekaj spremeniti, pred štirimi leti imeli t. i. leto sanj, ko so iskali predloge o spremembah. K sodelovanju so povabili učence, učitelje, starše in širšo skupnost, v kateri je šola. Po pregledu najboljših rešitev in predlogov so začeli uvajati spremembe. Začeli so z vključevanje prostovoljcev v pouk in popoldansko delo ter učenje, odprli so šolo za popoldansko delo (do 21. ure zvečer), začeli z vključevanjem družin (učenje jezikov, predvsem za mame) in uvedli dialoška srečanja. Po treh letih od uvedbe sprememb je bil osip učencev veliko manjši, celotna skupnost se je povezala, manj je izostankov učencev, prav tako je manj trenj med skupnostmi priseljencev.

Izobraževanje smo zaključili z evalvacijo in načrtovanjem izvedbe dialoških srečanj na posameznih šolah oziroma v organizacijah ter ogledi kulturnih znamenitosti Barcelone (park Guell, Muzej Pabla Picassa, Sagrada Familia).

Pripravila Mojca Mežik.

   

You may also like...

Accessibility