OSMOŠOLCI SO OBISKALI LJUBLJANO

V četrtek, 25. 4., so se osmošolci odpravili na teren. Obiskali so Slovenski šolski muzej in si ogledali Plečnikovo Ljubljano. V muzeju so se sprehodili po zgodovini slovenskega šolstva in obnovili znanje o slovenski kulturni zgodovini. Udeležili so se tudi Vodnikove učne ure in se učili brati ter pisati v naši stari pisavi – bohoričici.

Čeprav nam vreme ni bilo najbolj naklonjeno, smo se sprehodili tudi po Plečnikovi Ljubljani. Učenci so spoznali življenje in arhitekturno zapuščino slavnega slovenskega arhitekta, ki je v dobršni meri zaznamoval podobo moderne Ljubljane.

Nekaj vtisov učencev:

“Najbolj mi je bila všeč učna ura iz Ilirskih provinc. Ino uzhenje bohorizhize. Učitelj je bil zelo zabaven in četudi nas je kaznoval, smo se nasmejali.”

“Všeč mi je bilo, da se je učitelj vživel v vlogo in je bilo zabavno.” (Elvin)

“Najbolj všeč mi je bilo, kako je vodič zgodovinsko razložil vsako podrobnost in zanimivost o Plečniku. Pokazal nam je, kako je Plečnik povezal svoje načrte z obstoječo arhitekturo.” (Jakob)

“Najbolj zabavna je bila stara šola: način poučevanja, starinske besede, kazni za porednejše.” (Gašper)

“Všeč mi je bilo pisanje s starim nalivnim peresom.” (Urban, Nina)

“Všeč mi je bilo, da smo se na hitro naučili slovensko staro abecedo – bohoričico.”

“Najbolj so se mi v spomin vtisnile neudobne šolske klopi v starinski učilnici.” (Lazar)

“Najbolj mi je bilo zabavno, ko sem šla sedet na kozo in sem morala dvakrat prebrati šolski red.” (Eva)

“Všeč mi je bilo, da smo se vživeli v leto 1811 in se učili pravil lepega vedenja, pisanja črk, kako se pozdravi učitelja.” (Andrea)

“Pri učni uri se mi je najbolj vtisnilo v spomin branje besedila o Napoleonu in pisanje s starim nalivnikom.” (Nikolina)

“Najbolj me je presenetilo to, da je nekoč potekal pouk precej drugače. Učitelj je bil zelo strog in ni bil potrpežljiv do učencev.” (Maša)

 

Zapisala: S. Lešnjak

Foto: K. Pečaver, J. F. Moyano, M. Maksimović, S. Lešnjak

You may also like...

Accessibility